De magiske 2 timer

Sådan kommer man under 2 timer. Svag negativ split.
Sådan kommer man under 2 timer. Svag negativ split.

Flere i min løbegrupper satser på en tid lige under 2 timer d. 9. juni til halvmarathon i Aarhus.

Derfor lavede jeg et skema, som kan bruges undervejs, for at have en føling med om det holder vand. Skemaet er lavet med svag negativ split, og det har jeg valgt at gøre, da et for hurtigt udlæg kan ødelægge resten af turen. Negativ split betyder, at sidste halvdel af løbet, løbes hurtigere end første halvdel.

Sådan kommer man under 2 timer. Svag negativ split.
Sådan kommer duunder 2 timer. Svag negativ split.

Dog skal der løbes en anelse hurtigere, da der er depot i alle intervaller indtil 18 km, og det vil tage lidt af pacen.

Skriv nogle af tiderne ned på armen, så du har en klar metode til at kontrollere dit løb. Skriv f.eks. 5km 28 min, 10 km 57 min, 15 km 1.25 t, 20 km 1.53 t.

Pøj pøj på næste søndag til jer der skal løbe.

/Kasper

2 Kommentarer

  1. Hvad regner du selv med at gennemføre på?
    Jeg kommer faktisk også til Aarhus og løber – min veninde skal løbe sin første halvmarathon, så det er ment som moralsk støtte. Men 3 uger efter marathon, så tror jeg at jeg er lykkelig for overhovedet at gennemføre :o)

    • Hej Karina

      Jeg håber på 1:44, men ellers under 1:50. Du har fået samme tjans som min svoger så 🙂 Han vil også hive mig igennem med højere fart hvis muligt.

      Ja, jeg ville være lidt øm i stængerne hvis det var mig. Jeg har dog det dilemma, at efter Berlin Marathon, så skal jeg til USA og jeg vil så gerne løbe derover. Men det er kun 14 dage efter. Nu må vi se.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.