Nu starter rejsen mod Paris Marathon

Billede 09-11-14 10.56.55Ja, det er jo ikke selve rejsen, men træningen op til. Det handler om fysisk træning, men også mental. Det at løbe videre selvom alt i kroppen skriger om at stoppe kræver mental styrke. Jeg var dog heldig i Berlin, at det kun var de sidste 5-7 kilometer, hvor det virkelig gjorde ondt.

Programmet jeg har lagt (Hentet fra løberen.dk) er et 12 ugers program med et delmål i vinterferien med et halvmarathon i Holstebro. Selve programmet starter med at sætte mine ture lidt ned i distance, men det er helt bevidst, fordi flere af turene er fartleg/interval, og det er hårdt ved kroppen. Og denne gang er jeg væsentlig mere opmærksom på ikke at blive skadet og gentage det dårlige 2014.

Uge 4 (Det er uge 1 i løbeprogrammet) består af 3 løbedage. Det er fast gennem programmet, at det er 3 dage, for jeg kan ikke finde tid til mere. Programmet ser således ud:

  • Tirsdag: 6 kilometer roligt løb. Her løber jeg nok med Anne (Hvis hun da vil, og pace skal nok være omkring 5:20)
  • Torsdag: 8 kilometer som indeholder 4 x 4 minutters fartleg. Pausen mellem de 4 intervaller er 2 min jog. Det er en god måde at holde pulsen lidt oppe på, og dermed presse kroppen.
  • Lørdag/Søndag: 10 kilometer i mit ønskede marathontempo. Jeg har meldt mig til Paris Marathon med tiden 3:45t, og det giver 5:20 i pace. Men med de seneste ugers hastigheder har jeg fået blod på tanden og vil måske sige 3:4ot. Det er 5:13 i pace som så skal holdes i 42 kilometer. Men nu handler det mest om at komme i gang med træningen, og med det sne de lover kan det godt blive en udfordring at få kvalitetstræning.

Alt i alt bliver det 24 kilometer og meget overkommeligt.

/Kasper

Be the first to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.