Planen for Hamburg Marathon

Billede 05-04-2016 22.43.01Uhh, det her er altså det jeg hader mest ved at skulle løbe marathon. Nemlig tidspunktet hvor man sætter sig målet og hvordan man kommer dertil under løbet ved Hamburg Marathon. Og det tidspunkt er nu.

Nå, skal jeg bare nyde turen og undskylde mig med at jeg har ligget syg? Nej, jeg tror jeg tager en mellem vej med et skridt mod det vovede.

Jeg kender ikke ruten, men har da læst lidt om den, men nu vover jeg pelsen.

Jeg satser på sub 3:40t. Det betyder, at jeg skal løbe lige så hurtigt som Berlin Marathon, men på en mere udfordrende rute.

Jeg varmer lidt op, så jeg lige har haft pulsen oppe for så kan jeg meget bedre sætte pace fra starten. Herefter vil jeg løbe efter 5:10 min/km. 5:12 burde også være ok, men man løber altid langsommere i starten pga. menneskemængden.

Jeg løber med 8 gels, så hver 5. kilometer hvilken bliver ca. pr. 26. minut. Jeg vil drikke ved hvert sted på nær ved 5 kilometer, da jeg hellere vil spare sekunderne der, da jeg ikke kan løbe og drikke samtidigt.

Skulle ovenstående glippe vil jeg satse på mit sekundære mål som er sub 3:45t. Ja, nu bliver jeg helt i tvivl om det så hedder sekundær eller primær. Nå, men I ved hvad jeg mener.

Nå, så fik jeg det sagt, og skulle det blive til en PR, så drikker jeg sgu en ekstra øl 🙂

/Kasper

1 Kommentar

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.