Løb mod stress

Det er et lidt anderledes indlæg det jeg er ved at skrive nu. Det handler naturligvis om løb, men det handler også om en mere personlig ting.

Jeg er nok det man kalder en perfektionist, og jeg elsker når det jeg laver spiller max. Men det sætter også et højt pres på mig selv hele tiden, og det har nu ramt mig lidt hårdt.

Jeg kæmper lige pt. med stress og er i et forløb for at komme godt ud af det igen. Heldigvis har jeg opdaget det i tide og kan fortsætte mit arbejde som jeg elsker. Det kræver bare lidt professionel hjælp og så hårdt arbejde.

Det der arbejdes med nu, er søvn og motion. Jeg har de seneste 10 år gået i seng mellem 23 og 1, for så at stå op igen omkring kl. 5. Her har jeg så vækket børn, lavet morgenmad, smurt madpakker, læst nyheder, tjekket mails, afleveret børn (Indtil de selv kunne klare den del) for så at køre på kontoret til kl. 7. Det har givet mig mellem 4 til 6 timers søvn pr. nat. Det er i gennemsnit 5 timer, og udfra det jeg har fået fortalt, så skal kroppen have 8. Det vil sige 3 timer pr. nat. Og det ender så ud i et søvnunderskud på hverdage på 7.500 timer de sidste 10 år. Så nu ligger jeg i sengen senest kl. 22. Ja, nogle dage endda før kl. 20.

Jeg står stadig op kl. 5, men nu løber jeg så en tur. 5 kilometer, og jeg må da indrømme at jeg ikke synes det er så fedt, at trække i løbetøjet på det tidspunkt, men når jeg så er kommet afsted, og især bagefter, er det skønt. Og så har jeg været heldig at min søn på 9 år er sprunget med. Løberiet skulle gerne give mig en omgang “runners high”, som jeg så kan bruge af i løbet af dagen og dermed komme ud med overskud.

Det er første gang jeg nogensinde har løbet hver dag, men de 5 kilometer er gode, og kroppen er overhovedet ikke øm og træt. Om det virker på mit stress og overblik ved jeg ikke endnu, men jeg er helt parat til at give det et skud, så der kan komme styr på det, så vi kan gribe fat i stage 2.

Men lige nu skal der styr på koncentrationen og min hukommelse.

/Kasper

Be the first to comment

Skriv et svar